Metoda tejpování si v posledních letech získává stále větší oblibu a to především díky sportovním přenosům, kde můžeme vidět různobarevné tejpovací pásky přímo na tělech sportovců. Tejpování jako takové, je však známé několik desítek let. Nejdříve se používaly fixační tejpovací pásky, které měly podpořit svaly a klouby ve sportovní činnosti. Postupem času se však začaly používat pružnější materiály, které dnes známe jako tzv. kinesio tape.

Tejp je elastická páska která je schopná se natáhnout, ale i zase smrštit. Když to shrneme, měl by se tejp co nejvíce vlastnostmi podobat lidské kůži. Co se týče složení tak by tejpovací páska, měla být z bavlny a také by měla obsahovat elastická polyuretanová vlákna široká 70D. Stupeň natažení by měl být podobný kůži (140 - 160% své původní délky v podélném směru - nesmí dojít k poškození vláken), takto natažený by měl tejp vydržet na kůži nejméně 3 dny.

Tejp je voděodolný a pacient se s ním může sprchovat nebo plavat. Důvod, proč na kůži tejpovací páska drží, je lepidlo. Lepidlo by mělo být ze stoprocentní lékařské pryskyřice (eliminuje to riziko alergií). Alergie na lepidlo nejsou příliš časté, ale jestliže máte trvající podezření, že by se u vás alergie mohla objevit, můžete vykonat test kožní senzitivity. Tento test tkví v nalepení malého kousku tejpu (obvykle 5x5 cm) na vnitřní stranu předloktí nebo na břišní stěnu, tejp ponecháme na místě 24 hodin a podle kožní reakce se rozhodneme, zdali tejp aplikovat nebo ne.